1r Trimestre CURS 4. Control microbiològic i conservació dels productes cosmètics
Información
General
Días
Consultar
Horario
17.30 a les 20.30 hores
Lugar
L'aula de l'Escola de Graduats Químics de Catalunya.-Avgda. Portal de l'Àngel 24, 1r 2a. 08002 BARCELONA
Precios
315,00 €
Preus especials per a col·legiats, en exercici i en atur, i estudiants
adherits.
Inscripciones
La inscripció es pot realitzar fins el divendres, 12 de febrer de 2010 per fax (93 317 92 99), per correu electrònic (quimics@quimics.cat) o des del lloc web del Col•legi (www.quimics.cat).
La inscripció garanteix la reserva de la plaça per al(s) curs(os) corresponent(s). La confirmació de la plaça no serà efectiva fins haver abonat la matrícula del(s) curs(os) corresponent(s). Si hi ha anul•lació de la plaça no es tornarà l’import de la matrícula, quedant però en dipòsit per a la realització del(s) curs(os) corresponent(s) en la propera convocatòria programada. L’entitat organitzadora es reserva el dret de modificar les dates de celebració dels cursos o d’anul•lar-los. La realització dels cursos està supeditada a un mínim d’alumnes inscrits, per tant, en el supòsit que aquests no es realitzin, es tornarà l’import de la matrícula. Els cursos tenen un nombre limitat de places per a garantir la qualitat de la formació.
Documentación
y certificado
El preu d’inscripció inclou la documentació. Es lliurarà un certificat acreditatiu a totes les persones que, havent satisfet l’import total del(s) curs(os), hagin assistit al 80% de les sessions d’aquest(s).
Introducción
Objetivos
Conèixer: 1) l'origen i la causa de les contaminacions microbiològiques per a prevenir-ne la seva aparició; 2) els conservants i les seves característiques per elegir-ne correctament el més apropiat; 3) les regulacions que afecten als conservants, en especial la Directiva Europea de Cosmètics; i 4) les metodologies utilitzades en les anàlisis microbiològiques i les proves de conservants (Challenge test) per a saber-ne interpretar els resultats.
Destinatarios
- Titulats universitaris i/o tècnics que desenvolupin la seva activitat a la indústria cosmètica i que duguin a terme tasques a les àrees de desenvolupament, producció, emmagatzematge i distribució, control de qualitat i/o garantia de qualitat.
Profesores
Xavier González. Llicenciat en Ciències Biològiques. Responsable de Microbiologia. KAO Corporation, S.A.
Programa
- La microbiologia a la indústria cosmética: Introducció. Microorganismes més rellevants: Origen, Prevenció, Característiques i Eliminació. Mètodes microbiològics: mètodes oficials, no oficials, límits, mètodes ràpids.
- La contaminació microbiològica de productes cosmètics: Origen de la contaminació microbiològica: l'aigua i les matèries primeres, les instal•lacions, els envasos, utilització del producte pel consumidor, els "biofilms", el fenomen Phoenix. Anàlisi de riscs i punts crítics. Netedat i higiene de les instal•lacions i prevenció de les contaminacions.
- Conservació química de productes cosmètics. Els conservants: Introducció i funcionament dels conservants. Susceptibilitat d'una fórmula cosmètica a la contaminació microbiològica. Requeriments dels conservants i factors que influeixen en la conservació de cosmètics: Disponibilitat, estabilitat, activitat, seguretat del consumidor: irritació i sensibilització. Legislació sobre conservants a la UE, els EUA i al Japó. Normativa europea sobre biocides. Ecolabelling. Principals conservants utilitzats a la indústria cosmètica. Tendències actuals a la utilització de conservants: Propietats, mescles sinèrgiques, conservants "naturals", preservació sense conservants.
- Proves d'eficàcia de conservants (challenge test): Mètodes d'estudi d'eficàcia de conservants: Mètodes oficials i no oficials. Interpretació de resultats. Consideracions sobre els tests d'eficàcia de conservants.